Afgelopen kwartaal had 35 procent van de klanten van mobiele providers een bundel van meer dan 2GB bij hun abonnement. Het percentage van klanten met een grote databundel neemt snel toe: een jaar geleden ging het nog om een kwart van de klanten.

Dat meldt Telecompaper op basis van zijn Postpaid Mobile Insights-onderzoek van het derde kwartaal van 2017. Volgens het rapport hebben met name klanten van T-Mobile en Tele2 omvangrijke bundels: bij T-Mobile heeft 10 procent een bundel van meer dan 10GB, bij Tele2 is dat 11 procent.

Gemiddeld hebben klanten van het KPN-merk Telfort de kleinste databundel. Het marktaandeel van Telfort loopt volgens het onderzoek terug, van 11 procent vorig jaar naar 8 procent in het afgelopen kwartaal. Met name onder 60+-klanten zou Telfort aandeel verliezen. Het aandeel van Simpel steeg naar 10 procent. KPN, Vodafone en T-mobile verdelen nog steeds tweederde van de markt.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment