De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM heeft een bot gepresenteerd voor het helpen met inpakken voor het vliegen. De bot werkt in Google Assistant op Android-smartphones en Google Home-speakers. Dat gebeurt in het Engels.

De bot is bereikbaar door in Assistant te vragen om KLM, meldt de vliegtuigmaatschappij. Vervolgens vraagt de software om de bestemming en de reisduur om te bepalen welke zaken de gebruiker moet inpakken. Als het gaat om een land waarvoor een visum nodig is, zal de KLM-bot dat ook weergeven.

De software werkt op alle apparaten waarop Assistant bereikbaar is. Dat is momenteel vooral op smartphones met Android en op speakers met Assistant, zoals de Google Home-serie. In een korte test van Tweakers bleek de bot elementaire zaken aan te dragen, zoals een paspoort en ondergoed. Daarbij wacht de software telkens op een expliciete, gesproken bevestiging dat het aangedragen item inderdaad is ingepakt.

De software is alleen beschikbaar in het Engels. Dat is logisch, omdat Assistant vooralsnog evenmin in het Nederlands werkt. Dat is naar verluidt vanaf volgend jaar wel het geval. KLM had al een Blue Bot op Facebook Messenger om te helpen met tickets.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment