Ziggo heeft bij een firmware-update voor zijn Wifibooster-producten de instellingen onbedoeld teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Gebruikers konden daardoor geen verbinding meer maken en moeten de instellingen handmatig terugzetten.

 

De problemen doen zich voor bij de 'Wifibooster via een internetkabel', niet die via het stopcontact. In de afgelopen week kregen deze extra wifipunten een automatische update van firmwareversie 2.0 naar 2.1.1. Omdat deze per ongeluk de fabrieksinstellingen terugzette, konden klanten die hun netwerknaam en wachtwoord hadden aangepast, geen verbinding meer maken.

Ziggo heeft de desbetreffende klanten met een mail ingelicht. "Al doen we zo ons best om het netwerk te verbeteren, er kan altijd wel iets misgaan." In de afgelopen week beklaagden klanten zich erover dat hun verbinding was weggevallen zonder dat ze wisten waarom. Ziggo meldt klanten dat ze kunnen inloggen met de standaardinlognaam en het wachtwoord van de Wifibooster om hun eigen instellingen handmatig terug te zetten. De 2.1.1-update brengt onder andere ondersteuning voor bandsteering en meer 5GHz-kanalen naar het extra wifipunt.

Overigens verscheen de update voor de Wifibooster via een stopcontact al eerder en meldden klanten daarbij dat hun internetsnelheid flink lager werd. Ziggo werkt aan een oplossing, maar in de tussentijd kunnen klanten de Security-modus van 2,4GHz en 5GHz instellen op wpa-psk+wpa2-psk. Na een herstart moet de verbinding weer op peil zijn.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment