AMSTERDAM - Streamingdienst Netflix is een proef begonnen waarbij het dwars door uitzendingen van series door promo’s van andere films en series toont. Slechts een klein percentage van gebruikers krijgt ze op dit moment al te zien.

 

De promo’s lopen volledig in het scherm, en onderbreken de film of serie die een gebruiker aan het kijken was. Met één druk op de knop kan de promo wel worden ’verlaten’ om terug te keren naar de onderbroken serie, zo schrijft Tech Crunch.

Netflix op TV

 

Het gaat om series en films die zijn gepersonaliseerd en volgens Netflix dus aansluiten bij de voorkeuren van gebruikers. Goed bedacht, maar bloedirritant, vinden veel gebruikers.

Ontdekken

Netflix laat weten dat het ’honderden tests’ uitvoert en veel experimenteert met personalisering. „In dit geval wilden we bekijken of het gebruikers helpt om andere verhalen die ze leuk zullen vinden, sneller te ontdekken.”

Overigens zijn er ook mensen die de aanbevelingen niet zo slecht vinden. „Zeker beter dan normale reclames.”

Reacties mogelijk gemaakt door CComment