Ruim twee derde van de mobiele abonnees van provider KPN heeft ook een vast abonnement. Dat blijkt uit de woensdag gepubliceerde kwartaalcijfers over het afgelopen derde kwartaal. Dit percentage is gestegen ten opzichte van een jaar eerder.

In hetzelfde kwartaal een jaar eerder had 62 procent van de mobiele KPN-abonnees ook een vast abonnement, terwijl dat in het afgelopen kwartaal uitkwam op 68 procent, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. Ongeveer 2,47 miljoen abonnees combineren hun mobiele abonnement met vaste diensten van KPN, tegenover ongeveer 1,16 miljoen die dat niet doen. Het aantal huishoudens dat vaste en mobiele diensten combineert, steeg met 26.000 en in totaal steeg het aantal klanten dat vast en mobiel combineert, met 53.000.

Het aantal mobiele klanten met een abonnement daalde met 14.000 en in totaal heeft KPN nu 3,63 miljoen van deze abonnees. Dit aantal abonnees daalde in het tweede kwartaal van een jaar geleden nog met 10.000. De omzet van de mobiele tak daalde met 3,3 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2017. Gemiddeld betaalt een klant per maand achttien euro voor een mobiel abonnement bij KPN. Dat lag een jaar eerder nog op negentien euro.

Bij het onderdeel breedband vertrokken 2000 consumenten. Dat komt uit op een daling van 8.000 als ook zakelijke breedbandklanten worden meegenomen. Er zijn nu 2,93 breedbandklanten bij KPN. Bij het onderdeel iptv kwamen er 10.000 consumenten bij, maar het bedrijf verloor tegelijkertijd 12.000 klanten voor Digitenne.

De nettowinst kwam uit op 90 miljoen euro, een daling van 9,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. De omzet daalde licht met 1,6 procent naar 1,4 miljard euro. De brutowinst of ebitda kwam uit op 585 miljoen euro, een daling van 1,2 procent.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment