Een fan van de YouTuber Pewdiepie heeft 50.000 printers een A4'tje laten printen met daarop de opdracht om te abonneren op het populaire kanaal van de Zweed.

 

Al weken dreigt de YouTuber Pewdiepie te worden ingehaald als account met de meeste abonnees door de Indiase platenmaatschappij T-Series. Beide kanalen hebben meer dan 73 miljoen abonnees, maar T-Series maakt een spectaculaire groei door het afgelopen jaar. Afgelopen week was het verschil zelfs minder dan 30.000 abonnees, maar ondertussen heeft Pewdiepie weer iets meer afstand genomen.

Dat is deels te danken aan een enthousiaste fan die zijn hackerskwaliteiten inzette om mensen te motiveren om op Pewdiepie te abonneren. Bij 50.000 slecht beveiligde printers liet hij een A4-tje uitprinten met daarop de opdracht om af te melden als abonnee bij T-Series en juist wel te abonneren op Pewdiepie. 

 
 

Via Twitter laat de fan onder de schuilnaam Hacker Giraffe weten dat hij de actie voornamelijk deed omdat hij verveeld was. Hij vond ruim 800.000 printers die toegankelijk waren, maar als test koos hij alleen de eerste 50.000 printers.

De brief die hij liet printte sluit af met een waarschuwing voor de eigenaren van de printer: "PROTIP: Jouw printer is blootgesteld op het internet. Repareer dat, alsjeblieft."

10 uur basgitaar spelen

Fans van de YouTuber halen allemaal rare fratsen uit om te zorgen dat hij niet wordt ingehaald. Zo sprak een fan 100.000 keer het woord 'Pewdiepie' uit, besteedde een rijke fan 1 miljoen dollar aan billboards en speelde een andere fan tien uur achter elkaar het lied 'Bitch Lasagna' van Pewdiepie.

Printer Pewdiepie

Reacties mogelijk gemaakt door CComment