Nintendo heeft geen plannen voor het aanbieden van dlc in Super Mario Run voor iOS. Dat zegt een woordvoerder van het bedrijf tegen een zakenkrant. Super Mario Run is de eerste Mario-game voor een smartphoneplatform en kwam vorige week uit.

 

Er zijn geen plannen voor betaalde dlc of voor gratis toegevoegde content, zegt een woordvoerder van Nintendo tegen zakenkrant The Wall Street Journal. Daarmee wijkt Nintendo af van het model van Pokémon Go. Dat spel kreeg onlangs bijvoorbeeld nieuwe monsters. De Japanse consolemaker heeft een groot aandeel in het bedrijf achter Pokémon.

Gebruikers kunnen bij Super Mario Run de eerste drie levels spelen en daarna vraagt het spel om een eenmalige betaling van 9,99 euro om alle content in het spel te ontgrendelen. De eenmalige en voor een mobiel spel hoge betaling lijkt de wrevel van spelers op te wekken. De game krijgt een beoordeling van 2,5 sterren in de App Store. Wat ook kan meespelen, is het vereiste van een constante internetverbinding tegen piraterij. Gebruikers in gebieden met gebrekkige mobiele dekking en geen of beperkte databundels kunnen de game daardoor lang niet overal spelen.

Super Mario Run kwam vorige week uit voor iOS en moet volgend jaar uitkomen voor Android. Nintendo heeft geen cijfers bekendgemaakt van hoe vaak de game tot nu toe is geïnstalleerd, maar analisten houden het op ongeveer vijf miljoen keer in de eerste 24 uur.

 

Er zijn geen plannen voor betaalde dlc of voor gratis toegevoegde content, zegt een woordvoerder van Nintendo tegen zakenkrant The Wall Street Journal. Daarmee wijkt Nintendo af van het model van Pokémon Go. Dat spel kreeg onlangs bijvoorbeeld nieuwe monsters. De Japanse consolemaker heeft een groot aandeel in het bedrijf achter Pokémon.

Gebruikers kunnen bij Super Mario Run de eerste drie levels spelen en daarna vraagt het spel om een eenmalige betaling van 9,99 euro om alle content in het spel te ontgrendelen. De eenmalige en voor een mobiel spel hoge betaling lijkt de wrevel van spelers op te wekken. De game krijgt een beoordeling van 2,5 sterren in de App Store. Wat ook kan meespelen, is het vereiste van een constante internetverbinding tegen piraterij. Gebruikers in gebieden met gebrekkige mobiele dekking en geen of beperkte databundels kunnen de game daardoor lang niet overal spelen.

Super Mario Run kwam vorige week uit voor iOS en moet volgend jaar uitkomen voor Android. Nintendo heeft geen cijfers bekendgemaakt van hoe vaak de game tot nu toe is geïnstalleerd, maar analisten houden het op ongeveer vijf miljoen keer in de eerste 24 uur.

 

 

 

Reacties (17)

Nintendo heeft wel vaker "geen plannen" om iets later alsnog te doen ;) Verder is er al "kerst"-content toegevoegd.
Ik denk dat met DLC eerder extra werelden/levels bedoelt dat dingen die je kan kopen om in je kingdom te plaatsen.
Dat begrijp ik, naar wanneer ze een kleine stap maken zie je bij Nintendo dat een grotere stap niet onmogelijk is.
Als je 9.99 te duur vind voor een Nintendo Mario Game dan moet je het niet kopen. Ik snap al dat gezeur niet over de prijs. Ik heb hem al gekocht en vind het een super game.

Al hadden ze misschien wel €2 per wereld kunnen vragen, om de drempel te verlagen. Je wilt na 3 levels zeker meer!

[Reactie gewijzigd door KaiTak op 20 december 2016 08:08]

Gezeur om niets. € 9,99 is prima voor deze game. Werkt behoorlijk verslavend. Mensen willen veel voor weinig. Echter is dat vaak geen kwaliteit. Iets wat Nintendo met deze mobiele titel wel brengt.
Als je 9.99 te duur vind voor een Nintendo Mario Game dan moet je het niet kopen. Ik snap al dat gezeur niet over de prijs. Ik heb hem al gekocht en vind het een super game.

Al hadden ze misschien wel €2 per wereld kunnen vragen, om de drempel te verlagen. Je wilt na 3 levels zeker meer!
Mensen zoeken gewoon redenen om het illegaal downloaden van games als dit goed te kunnen praten. Als het spel niet te duur is, dan is het wel dat ze "uit principe" tegen de DRM zijn.
Het gaat niet om het bedrag, ik bedoel je koopt het of je koopt het niet. Maar dat ik in het vliegtuig, of op vakantie die game niet kan spelen is gewoon stupid. Gewoon een verkeerde keuze van Nintendo, en dat geeft de community dus recht om daar iets van te vinden.
Ik kan me voorstellen dat mensen er een probleem mee hebben om, voor een mobiel spel, 10 euro te betalen. maar als het goed in elkaar zit heb ik dat er best voor over. het is nog altijd goedkoper dat zo'n beetje ieder spel dat van Nintendo uitkomt.
Waar ik dan dus wel weer problemen mee heb is de constante internetverbinding. Ik ga dit soort spellen spelen als ik echt niets meer te lezen heb of kan. AKA ik geen internetverbinding heb.
het lijkt er dus op dat ik ga wachten tot die DRM er uit gesloopt is in de android versie (tezijnertijd) en deze dan installeer.
En dan laatste stukje is precies de reden waarom Nintendo de andriod versie later uitbrengt.
En die constant vereiste internetverbinding is dan weer de reden dat er een gekraakte versie gaat komen. Een beetje zoals creckers ook al aangeeft: voor een goed spel heb ik best 10 euro over, maar niet als ik dan ook nog maandelijks 50 euro moet bijleggen naar mijn provider omdat ik door dat spel over mijn bundel ga.
Over je bundel heen gaan lijkt me sterk. Een verificatie check kost amper wat kb. Als je deze game een maand lang 24 uur per dag laat draaien ben je nog hoogstens een paar KB kwijt.

Wat me wel stoort is dat ik verbinding MOET hebben, dus als ik ff in de trein zit en mijn verbinding valt weg, kun je dus ook de game niet spelen. Ook als ik op vakantie ben, kan ik deze game dus niet spelen zonder wifi of roaming. Dat vind ik wel een kwalijke zaak. 

Ik denk dat het meer dan voldoende was geweest als de game 1x in de zoveel tijd even checkt of alles nog in orde is. 24/7 checken is echt een domper.
Een laag aantal korte levels voor 10 euro is volgens mij de reden voor een lage waardering. Als de game wat meer (goede) content had dan hadden mensen (waaronder ik) het niet erg gevonden om 10 euro te betalen.
Maar heb je betaald? Of heb je niet betaald en geef je een lage waardering omdat de prijs te hoog is.

Wat ik nu namelijk zie gebeuren is dst nintendo dit dankzij dat laag beoordelen denkt fuck dat die mensen klagen al jaren, ze willen nintendo games. Nu brengen wij wat uit en bam vervolgens willen mensen het ook niet. Dan gaan wij maar verder op oude voet want die nieuwe dingen wil men schijnbaar ook niet.

Ergo mensen schieten zichzelf alleen maar in de voet door deze game slecht te beoordelen. Het is niet vanzelfsprekend dat je automatisch een goede game terug gaat krijgen of een lagere prijs afdwingt.

Men is verwend met die lage prijzen maar maybe laat nintendo zien nu hoeveel de contect normaliter kost en tjah dat is soms even slikken.

Echter een game op de DS of de WiiU kost je al snel 40 tot 50 euro dus dit is in verhouding een koopje
De vergelijking wordt vaak gemaakt tussen Pokemon Go en Super Mario Run, maar behalve dat het qua gameplay twee verschillende spellen zijn, zijn de initiële ontwikkelaars ook verschillend. Super Mario Run is een game volledig in handen van Nintendo, dus blijkbaar doen ze het op hun manier zoals ze dat altijd al doen. Of dat een verstandige manier is, dat is niet goed te zeggen. Wel vind ik het van Nintendo een goede manier om het inzetten van mobile gaming te AB-testen, wat geeft een een beter resultaat; in-game micropayments of een trial en daarna één grote aankoop?

Wel vind ik het jammer dat ze het spel nu verder zullen laten zoals het is. Ik had graag gezien dat ze het Race-aspect hadden uitgebreid dat je tegen je vrienden kunt racen.
Euhm Super Mario Run is door DeNA gemaakt. ;) Net als Miitomo. Natuurlijk is Nintendo een belangrijke factor geweest, maar dat was bij Pokémon GO niet anders.
Het grootste probleem is dat de 10 euro betaald wordt als IAP en niet als aankoop vooraf. Hierdoor is 'family sharing' niet mogelijk. Voor veel gezinnen met kinderen is het ondoenlijk om 2-5 keer 10 euro neer te tellen voor deze game. Wat mij betreft 10 euro prima, maar dan wel family sharing. Omdat kinderen wel gratis kunnen beginnnen is het vervelend dat ze niet verder kunnen spelen.

Heb hem zelf overigens aangeschaft omdat ik kwaliteit best geld waard vind. Nintendo DS games zijn 40-45 euro.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Reacties mogelijk gemaakt door CComment