Facebook is begonnen met een test waarbij gebruikers van chat-app Messenger in Thailand en Australië gesponsorde berichten te zien krijgen.

De advertenties staan niet direct bovenaan, de gebruiker ziet ze pas na het scrollen. De reclames zijn identiek aan die op Facebooks nieuwsoverzicht.

Privacy

Veel gebruikers zullen zulke advertenties al snel vervelend vinden. Zij vinden chat-apps een privé-omgeving waar reclame niet welkom is. In gesprek met techsite Recode erkent Stan Chudnovsky, verantwoordelijk voor Messenger, dat ook.

"We willen de privacy van gebruikers absoluut niet schenden. Maar als je het niet probeert, ontdek je ook niet hoe mensen reageren. Daarom starten we op een zeer kleine schaal met het testen van advertenties." Chudnovsky zegt dat er nog geen plannen zijn om de test verder uit te breiden.

Weinig inkomsten

Messenger wordt volgens Facebook gebruikt door 1 miljard mensen. Het bedrijf verdient er alleen nauwelijks iets aan. 

In april vorig jaar kondigde het bedrijf aan dat het bedrijf via zogenoemde chatbots geld wilde gaan verdienen. Dat lijkt tot nu toe niet een heel succesvolle onderneming te zijn.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment