Microsoft test momenteel het streamen van app-demo’s naar Windows-apparaten. De functie is opgedoken in het ontwikkelaarscentrum van Windows. 


De nieuwe functie heet Playable Ads en stelt gebruikers in staat apps en games uit te proberen, zonder die te hoeven downloaden en installeren. Het is nog niet bekend wanneer de functie wordt uitgerold naar alle Windows-gebruikers.

 

Gebruikers die de functie nu testen krijgen toegang tot deze demo’s door te klikken op advertenties. In plaats van doorverwezen te worden naar een Windows Store-pagina, wordt de app of game direct geastreamd, schrijft Windows Central.

Het uitproberen wordt beperkt tot maximaal drie minuten. Gebruikers zijn wel in staat de demo te stoppen wanneer ze willen. Na die drie minuten zouden gebruikers kunnen besluiten of de applicatie in kwestie wat voor hen is of niet.

Google Play Store

Google test momenteel een soortgelijke functie voor Android binnen Google Play. Ook daar kunnen gebruikers apps en games voor korte tijd uitproberen zonder iets te hoeven downloaden en installeren. Daar hebben mensen tien minuten de tijd.

Google is al langer in staat om apps te streamen. De technologie hiervoor werd eind 2015 al door het zoekbedrijf gedemonstreerd. Het is hierdoor mogelijk apps in zoekresultaten te tonen, waarbij de app wordt gestreamd bij het aanklikken.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment