De producten van Samsung zijn al heel wat jaren ronduit ‘goed’ te noemen. Maar het scheelt enorm veel als je marketingteam ook minstens zo goed werkt. Op dat gebied lieten de Zuid-Koreanen het vaak nog liggen. Wat te denken bijvoorbeeld van de originele Galaxy Gear smartwatch reclame?

 

Na de officiële presentatie van de Galaxy S8 en Galaxy S8 Plus lanceerde Samsung ook meteen haar eerste commercial voor haar toppers. Het is duidelijk dat er zelfs op marketinggebied dit jaar grootse stappen zijn gemaakt, aangezien de boodschap vrij helder is in de video waarin een struisvogel centraal staat. Vooraf misschien een aparte hoofdrol voor een Samsung-reclame, maar hij is volgens ons met vlag en wimpel geslaagd.

Het filmpje begint met een nieuwsgierige struisvogel die ergens op een tafeltje de nieuwe Gear VR met Galaxy S8 op zijn kop zet, waarna hij een vliegsimulator start. Zoals je wellicht al weet kan een struisvogel van nature niet vliegen, maar je raadt het al: dankzij de Gear VR en onder begeleiding van Elton John’s Rocket Man is alles mogelijk.

Met als hashtag #DoWhatYouCant sluit de eerste Samsung Galaxy S8-commercial haar deuren. Hoewel de reclame niet veel van het nieuwe vlaggenschip laat zien, is het originele concept verrassend goed uitgevoerd. Hopelijk zijn de eerstvolgende commercials net zo goed.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment