Maandag is aan het eind van de middag een storing ontstaan in het 4G netwerk van Vodafone. De storing is omstreeks half vier ontstaan en was volgens Vodafone omstreeks kwart voor zes opgelost. Echter klagen klanten van Vodafone op dit moment nog steeds over problemen. Veel klanten van Vodafone ervaren nog steeds problemen met hun mobiele verbinding als gevolg van een storing in het 4G netwerk die gisteren middag omstreeks half vier in het 4G netwerk van Vodafone is ontstaan. Door de storing ervaren veel klanten problemen met hun mobiele internetverbinding en kunnen diverse klanten niet bellen.

 

Vodafone adviseert klanten om gebruik te maken van het 3G of 2G netwerk. Deze oudere netwerken zijn momenteel volgens de provider wel stabiel. Klanten moeten hier eventueel een wijziging voor maken in de instellingen van hun toestel zodat hun toestel niet automatisch voor het 4G netwerk kiest.

Te vroeg gejuigd

In eerste instantie meldde Vodafone gisteren aan het eind van de middag dat de storing was opgelost en dat de problemen langzaamaan zouden gaan afnemen voor klanten. Desondanks was er omstreeks zeven uur gisteren avond een piek in het aantal klachten en meldingen over de problemen in het Vodafone netwerk te zien. Daarna namen het aantal klachten en meldingen af, wat hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met het verloop van de avond.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment