De storing in het 4G netwerk van Vodafone die de provider al sinds gisteren middag bezig hield, is eindelijk opgelost, zo heeft een woordvoerder van Vodafone zojuist bevestigd.

Maandag middag ontstond door nog onbekende oorzaak een storing in het 4G netwerk van Vodafone. Veel klanten die verbonden waren met het 4G netwerk van de provider konden daardoor niet bellen of mobiel internetten. Een woordvoerder van Vodafone sprak tegenover GSM Helpdesk van een complexe situatie. 

De oorzaak is niet bekend en ook lastig op te sporen omdat het netwerk het op het ene moment wel deed en het andere moment niet. Hierdoor leek het er gisteren aan het eind van de middag even op alsof de storing was opgelost. Uiteindelijk bleek dit niet het geval te zijn.

Gedurende de gehele maandag avond, nacht en dinsdag ochtend waren er nog problemen met het 4G netwerk van Vodafone. In de loop van de ochtend stabiliseerde de situatie wel iets al konden klanten op dat moment nog niet de up- en downloadsnelheden halen over het 4G netwerk die zij van Vodafone gewend waren.

Pas om half twee op dinsdag 25 april liet woordvoerder Richard Mes van Vodafone doorschemeren dat het erop leek dat de storing opgelost was. Iets na twee uur liet Mes definitief weten dat de storing was opgelost.

 

De oorzaak van de storing is nog steeds onbekend en wordt onderzocht. Hierbij participeert ook de netwerk leverancier van Vodafone aangezien er geen eenduidige oorzaak aangewezen kan worden voor de storing.

Klanten die nog steeds problemen ervaren wordt geadviseerd hun telefoon helemaal te herstarten. Hierbij meldt het toestel zich opnieuw aan op het netwerk, waarmee de problemen in de meeste gevallen zijn opgelost.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment