Snapchat zou binnenkort beginnen met het tonen van advertenties die het bedrijf aanpast op basis van wat gebruikers in de app doen. Dat deed de chatapps tot nu toe niet, het past advertenties alleen aan op basis van geslacht en land.

Door de stap kunnen bijvoorbeeld gebruikers die in de app veel materiaal over basketbal lezen een gerichte advertentie op dat gebied verwachten, schrijft Business Insider. Het zal volgens een rapport van eMarketer echter alleen gaan om gedrag in Snapchat zelf en niet op basis van pagina's die gebruikers op internet bezoeken, zoals bijvoorbeeld Facebook dat doet. De informatie komt via het niet gelinkte eMarketer-rapport van een topman van de verkoopafdeling van Snapchat. Het bedrijf reageert niet op de informatie.

Het zou voor het eerst zijn dat Snapchat die stap neemt. De chatapp biedt sinds eind 2014 advertetenties, maar bood adverteerders tot nu toe alleen de mogelijkheid om advertenties aan te passen op basale informatie als land, mobiel netwerk en geslacht.

Eerder deze zomer kwam Snapchat met een api voor adverteerders. Snapchat-oprichter Evan Spiegel zegt al jaren dat Snapchat zijn gebruikers 'enge' advertenties wil besparen.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment