KPN-consumentenklanten kunnen 'binnenkort' een e-sim afnemen bij de provider. Dat bevestigt een KPN-woordvoerder aan Tweakers. Een exacte datum werd nog niet genoemd. Bij KPN-dochter Simyo wordt e-sim sinds februari ondersteund.

Voor de komst van e-sim heeft KPN een pagina op haar site staan, waar staat dat klanten 'binnenkort' bij de provider voor e-sim kunnen kiezen. Een KPN-woordvoerder bevestigt dat de provider aan e-sim-ondersteuning voor particulieren werkt en dat het de uitrol hiervan 'aan het voorbereiden' is. De e-sim-pagina is hier volgens de woordvoerder onderdeel van en moet klanten 'alvast laten oriënteren' op de digitale simkaart.

Volgens de pagina kunnen klanten e-sim met de MijnKPN-app downloaden, op deze manier wordt het abonnement ook geactiveerd. Bestaande klanten kunnen de e-sim via deze app daarnaast kosteloos aanvragen. Nieuwe klanten moeten de optie krijgen om direct voor e-sim te kiezen. Voor het gebruik van e-sim via de MijnKPN-app is wel een KPN ID-account vereist. KPN gaat volgens de pagina alleen abonnementen ondersteunen, waarbij belminuten verplicht zijn. Een data-only-abonnement wordt volgens de site 'nog' niet ondersteund, en prepaidkaarten evenmin.

T-Mobile was augustus vorig jaar de eerste provider die e-sim aanbood in Nederland. Bij Vodafone en Simyo is het sinds dit jaar mogelijk. Het is voor het eerst dat KPN bevestigt aan e-sim-ondersteuning te werken voor consumenten. De provider gaf in mei wel aan 'medio 2020' e-sim te willen aanbieden, maar die informatie werd gegeven op een pagina voor zakelijke klanten. KPN-klanten met een Grootzakelijk-abonnement kunnen inmiddels een e-sim aanvragen. Tweakers schreef eerder een achtergrondartikel over e-sim.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment